Dzień Ziemi 2022

Dzień Ziemi jest największym ekologicznym międzynarodowym świętem, którego celem jest promowanie ochrony środowiska, poszerzania świadomości ekologicznej i inspirowanie do życia w zgodzie z naturą. Obchodzimy je od ponad 50 lat dnia 22 kwietnia.

Każdego roku święto odbywa się pod określonym hasłem przewodnim. W 2022 roku brzmi ono: „Inwestujmy w naszą planetę”. Ma zwrócić uwagę na konieczność zmian w różnych obszarach działalności oraz wspólną odpowiedzialność – przedsiębiorstw, polityków i obywateli – za ekosystem.

W ramach obchodów „ Dni Ziemi” nasza szkoła przeprowadziła szereg akcji m.in. uczestniczyła  w konkursie organizowanym przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Środowiska Urzędu Miasta Kielce, który polegał na wykonaniu szrergu zadań i działań mających na celu zwrócenie uwagi na problemy ekologiczne dzisiejszego swiata.

Zadania , które zrealizowaiśmy  w ramach konkursu „ Dni Ziemi”:

  1. Zorganizowaliśmy akcje dotyczące ochrony powietrza.Uczniowie oglądali filmy  dotyczące tego problemu. Odbył się również przemarsz wokół osiedla z udziałem klas 7c i 7b z transparentami i balonami zwracający uwagę mijających nas przechodniów  na problem smogu i zanieczyszczeń w powietrzu.
  2. Zorganizowane zostały zajęcia informacyjno-edukacyjne związane z gospodarką odpadami. Poprowadziła je pani Kamila Nowak ze Straży Miejskiej, zwracając uwagę uczniów na najważniejsze aspekty tego problemu. Dowiedzieliśmy się jak w dawnych czasach radzono sobie z odpadami, jak dzisiaj powinno się  je segregować, jak odczytywać oznaczenia na opakowaniach, aby kupować produkty jak najmniej szkodliwe dla środowiska. Uzyskaliśmy również informacje jak dużo śmieci produkuje człowiek w ciągu roku i jak negatywnie wpływaja one na środowisko naturalne.
  3. Zorganizowaliśmy również pozytywne ekologiczne działania związane z oszczędzaniem energii. Przygotowane zostały ulotki dotyczące tego problemu . Ucznowie wypisywali własne pomysły, jak  można oszczędzać energię w domu i poza domem . Ulotki trafiły do rodziców, aby przypomnieć im o sposobach oszczędzania energii.
  4. Zorganizowane zostały warsztaty i lekcje dotyczące rozpoznawania gatunków drzew zwłaszcza w rejonie szkoły. Uczniowie  wypełniali  szczegółowe mapy ,                                         zaznaczając drzewa iglaste i liściaste wokół szkoły. Wykonywane były również  karty pracy, gdzie uczniowie przypominali czym różnią się od siebie poszczególne gatunki drzew iglastych, a potem na podstawie gałązek i szyszek sprawdzali swoją wiedzę.
  5. Zorganizowany został również konkurs   wewnątrzszkolny polegajacy na wykonaniu prac plastycznych przedstawiających przyczyny i skutki zmian klimatycznych na naszej planecie.

Wpłynęły piekne prace, które będą ozdabiać pracownię biologiczną.

Miejmy nadzieję, że takie  akcje prowadzone corocznie, promujące  postawy proekologiczne w społeczeństwie, zaowocują większą wrażliwością wśród ludzi na otaczającą nas przyrodę i na problemy ,z którymi się zmaga z winy człowieka.

Skip to content