Z życia klasy 5A – godziny wychowawcze z gościem
Klasa 5A w ramach zaplanowanego cyklu godzin wychowawczych w II semestrze wzięła aktywny udział w warsztatach edukacyjnych, jakie odbyły się we współpracy z Ośrodkiem Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej, Instytutem Dizajnu oraz z Biurem Wystaw Artystycznych w Kielcach.
Instytucje te zaprezentowały ciekawą ofertę edukacyjną pomimo wprowadzonych obostrzeń i braku możliwości uczestnictwa w zajęciach stacjonarnych z uczniami. Piątoklasiści bardzo aktywnie wysłuchali legendy o powstaniu Kielc. Ciekawostki historyczne, o których usłyszeli od prowadzącego, p. Damiana Kwietniewskiego, uzupełniły wiedzę na temat naszej małej ojczyzny. Współpraca z OMPiO miała na celu głównie edukację regionalną jako proces kształtowania tożsamości człowieka związanego z rodzimą ziemią i kulturą.
Ponadto pod przewodnictwem p. Magdaleny Leśniak uczniowie wzięli udział w warsztatach plastycznych, podczas których obejrzeli prace z interdyscyplinarnej wystawy „Kapitał sztuki, czyli prezentacja dokonań artystów ze świętokrzyskich zespołów twórczych” Powstała ona we współpracy z Fundacją NOWA PRZESTRZEŃ SZTUKI i była prezentowana w Biurze Wystaw Artystycznych. Uczniowie wysłuchali, czym jest abstrakcja i jak można ją interpretować na przykładzie przedstawionych monumentów podczas wirtualnego zwiedzania. Wyposażeni w inspirację i wiedzę z łatwością stworzyli własne rzeźby z modeliny i plasteliny. W drugim etapie warsztatów prowadząca omówiła wykonane przez uczestników zajęć prace, zachęcając ich do rozwijania swoich talentów i pasji w dziedzinach artystycznych.
Dzięki uprzejmości p. Jolanty Szymanowskiej z Instytutu Dizajnu uczniowie mogli również wziąć udział w zajęciach tematycznych „Dizajn dla zwierząt, czyli prezentacja przykładów, jak dizajn pomaga zwierzętom przetrwać w mieście i dlaczego taki rodzaj współdzielenia przestrzeni jest potrzebny”. W klasie 5A jest wielu miłośników zwierząt, stąd ogromne zainteresowanie tematem i szeroko pojęta aktywność 🙂
Cykl zajęć innowacyjnych dla piątoklasistów miał na celu przede wszystkim przybliżyć im różne formy spędzania wolnego czasu w znacznym stopniu z uwzględnieniem i wykorzystaniem umiejętności twórczych i organizacyjnych. Był skierowany do dzieci, które potrzebują zdobyć narzędzia do mądrego wykorzystywania i twórczego przekształcania tego, co już wiedzą. Na tych zajęciach z pewnością mogli rozbudzić ciekawość i zdobyć nowe zainteresowania, a także nauczyć się świadomie współtworzyć przestrzeń dla najbardziej potrzebujących.