„Proszę Pani, czy dziś na lekcji też będą Gogle” ?

Takie pytania pojawiają się odkąd na lekcjach przyrody i geografii uczniowie korzystają z okularów VR. Obcowanie z przyrodą, zjawiskami geografii fizycznej i geografii regionalnej za pomocą wirtualnej rzeczywistości dostarcza uczniom wielu emocji i radości, a przede wszystkim pomaga zrozumieć działanie wielu procesów. Uczniowie oglądają i „dotykają” tego, co do tej pory pozostawało tylko w sferze ich wyobrażeń.

Czwartoklasiści przyjrzeli się cyklowi krążenia wody w przyrodzie. Dzięki animacji łatwiej było im zrozumieć obieg wody pomiędzy sferami ziemi. Lekcja była początkiem przygody, która będzie trwała aż do klasy ósmej.

Uczniowie klas szóstych „wznieśli” się na orbity planet Układu Słonecznego, zaś ósmoklasiści obejrzeli model 3D aktywnego wulkanu przedstawiającego przekrój wulkanu: komorę magmy, warstwy lawy i popiołu oraz rurę odgałęzioną.

Wirtualną rzeczywistość będziemy wykorzystywać przy realizacji kolejnych tematów lekcji.

Skip to content