„Podejmijmy wyzwanie – przeciwdziałajmy niskiej emisji”
Uczniowie klas 6a i 6b, którzy biorą udział w konkursie „Podejmijmy wyzwanie – przeciwdziałajmy niskiej emisji” pogłębiali swoją wiedzę ma temat smogu i niskiej emisji uczestnicząc w lekcji prowadzonej przez nauczyciela biologii. Przypomniane zostały źródła i przyczyny zanieczyszczeń, negatywne skutki palenia śmieci, jak niska emisja wpływa na zdrowie człowieka i środowisko.
Po zapoznaniu się z materiałami przedstawionymi przez nauczyciela w formie prezentacji , uczniowie wykonywali prace plastyczne, uzupełniali zadania i karty pracy, które utrwalały zdobytą wiedzę.
Materiały z lekcji i prace uczniów ozdobiły korytarz szkolny, aby cała społeczność uczniowska mogła zapoznać się z tym ważnym problemem. Zrealizowany temat wpisuje się w plan działań dotyczący promocji zdrowia realizowany w naszej szkole.
W dzisiejszych czasach wszyscy odpowiadamy za stan powietrza. Codziennie decydujemy o tym z jakiego środka transportu skorzystamy, w jaki sposób ogrzejemy nasze domy, jaką ilość zanieczyszczeń „wprowadzimy” do środowiska poprzez wybory konsumenckie – wyprodukowanie każdej kupionej przez nas rzeczy niesie ze sobą koszty środowiskowe.
Polska zajmuje wysokie miejsce pośród najbardziej zanieczyszczonych państw Europy. Przyczyna tkwi w niskiej emisji, czyli zanieczyszczeniach wydobywających się z kominów domów i spalin samochodowych
Powietrze to jeden z najważniejszych elementów naszego środowiska. Potrzebują go ludzie, rośliny i zwierzęta. Jeżeli człowiek, który jest głównym producentem zanieczyszczeń nie rozpocznie walki z tym problemem, to niedługo może być za późno.