Państwa, Miasta – terminarz i podział na grupy w II rundzie
Za nami I runda rozgrywek. Czas przejść do II etapu, zostanie on rozegrany 4 marca 2016 r. o godzinie 10:35 (czwarta godzina lekcyjna) w sali nr 20. Podział na grupy został dokonany na podstawie wyników I rundy. Uczniowie zostali uszeregowani według ilości zdobytych punktów a później odpowiednio podzieleni.
Państwa, Miasta
Regulamin
- Państwa, Miasta jest to gra towarzyska polegająca na wyszukiwaniu słów z różnych dziedzin rozpoczynających się na daną literę. Państwa, Miasta to kultowa gra, w którą na kartkach papieru grały całe pokolenia.
- Rundy i terminarz.
I runda (eliminacje) 19 lutego 2016 r. w godz. 1035 – 1215 (na czwartej i piątej godzinie lekcyjnej), sala 20 i 36.
II etap 4 marca 2016 r. godz. 1035 (czwarta godzina lekcyjna), sala 20.
III etap (finał) 18 marca 2016 r. godz. 1035 (czwarta godzina lekcyjna), sala 20.
- Uczniowie zgłaszają chęć uczestnictwa w turnieju nauczycielom geografii do 5 lutego 2016 r.
- Turniej rozgrywany będzie w formule „open” tzn. bez podziału na roczniki.
- W każdej rundzie obowiązywać będą nieco inne reguły wraz ze zwiększającym się poziomem trudności.
- Kategorie.
- a) I runda – eliminacje.
Każdy z graczy ma do uzupełnienia tabelkę z 6 kolumnami (kategoriami) zatytułowanymi: państwo, miasto, zwierzę, roślina, rzecz, imię.
- b) II runda.
Oprócz obowiązkowych kategorii: państwo i miasto, reszta kategorii będzie dolosowywana w sumie do 8 kolumn. Dolosowanie odbędzie się z poniższych kategorii:
– stolica;
– zwierzę;
– roślina;
– góry, szczyt lub wulkan;
– rzeka;
– rzecz;
– samochód;
– imię;
– zawód.
- c) III runda – finał.
Oprócz obowiązkowych kategorii: państwo, miasto polskie, miasto zagraniczne, reszta kategorii będzie dolosowywana w sumie do 10 kolumn. Dolosowanie odbędzie się z poniższych kategorii:
– stolica;
– zwierzę;
– roślina;
– góry, szczyt lub wulkan;
– rzeka;
– rzecz,
– jezioro;
– wyspa lub archipelag wysp;
– samochód;
– imię;
– zawód.
- Litery.
Rozgrywka rozpoczyna się od wylosowania przez jednego z graczy litery alfabetu. Losowanie będzie odbywać się przez rzut kostką. Z losowania wyłączone są takie litery jak: Ą, Ę, Ń, Ó, Ź, Ż, Ś, Ć, Q, V, X, Y. W I rundzie litery nie mogą się powtórzyć. W II i III rundzie litery mogą się powtarzać, w takim przypadku gracz musi wpisać inne hasło, niż to które wpisał we wcześniejszej turze.
- Rozgrywka.
Od momentu wylosowania litery wszyscy gracze zaczynają wpisywać WYRAŹNYMI LITERAMI do swoich tabelek, słowa zaczynające się na wylosowaną literę – do każdej kolumny tabelki po jednym słowie, pasującym do danej kategorii. Nie będzie można wykonywać ŻADNYCH SKREŚLEŃ. W przypadku pojawienia się skreślenia punkty za dane hasło nie będą przyznane.
- Czas i tury.
Wpisywanie słów kończy się:
- a) I runda – po 60 sekundach, (6 tur);
- b) II runda – po 80 sekundach, (8 tur);
- c) III runda – po 100 sekundach, (10 tur).
- Zliczanie punktów.
Po tym czasie Nauczyciel przy każdym wpisie ucznia stawia parafkę, co ma wykluczyć próbę oszustwa poprzez dopisanie hasła w późniejszym czasie. Kolejne tury przebiegać będą w ten sam sposób. Zliczanie punktów odbędzie się po ostatniej turze przez nauczycieli.
- Zasady zliczania punktów.
Zliczanie punktów odbywa się wg poniższych zasad:
– jeżeli gracz wpisał inne słowo niż pozostali dostaje 10 pkt,
– jeżeli gracz wpisał słowo, które powtarza się u innych uczniów dostaje 5 pkt,
– jeżeli gracz nie wpisał poprawnego wyrazu dostaje 0 pkt,
– jeżeli gracz nic nie wpisał dostaje 0 pkt, a jednocześnie innym graczom zwiększa się liczba punktów o 10 (za każdego gracza).
- Wątpliwości.
W czasie gry w niektórych kategoriach mogą pojawić się pewne nieporozumienia i tak:
– samochód (kategoria rozumiana jako marka a nie model np. litera „F”, ford – dobrze, fiesta – źle);
– zawód (do tej kategorii nie wliczamy sportowców np. litera „P”, piekarz – dobrze, piłkarz – źle);
– rzecz (do tej kategorii nie wliczamy: miejsc, potraw, części ciała, czy pierwiastków) np. litera „Z”, zegarek – dobrze, złomowisko – źle, zalewajka – źle, ząb – źle, złoto – źle).
- Awans i zwycięzca.
W I etapie weźmie udział 77 uczniów, podzielonych na 11 siedmioosobowych grup. Do II etapu z każdej grupy awansuje dwóch uczniów z najlepszymi wynikami (22 osoby) + 2 z najlepszymi wynikami z miejsc 3 i 4 (tzw. lucky loser), co da 24 graczy w II etapie, którzy utworzą 4 grupy sześcioosobowe. Do III etapu (finału) awansuje zwycięzca z każdej grupy (4 osoby) + 2 z najlepszymi wynikami z miejsc 2 i 3. W sumie w finale będzie 6 uczestników. Wygrywa ten, kto w finale uzbiera najwięcej punktów.
Grupa „L” | ||
Weronika | Kozieł | 3B |
Jakub | Lech | 1A |
Agata | Jędrzejewska | 2C |
Jakub | Wojtusik | 2B |
Jakub | Bekier | 1A |
Aleksandra | Zasadowska | 1D |
Grupa „Ł” | ||
Dominika | Sajkiewicz | 3E |
Patrycja | Ksel | 1F |
Mateusz | Liszka | 3A |
Mateusz | Kuziel | 2D |
Natalia | Szmidt | 3C |
Przemysław | Poniewierski | 3E |
Grupa „M” | ||
Olga | Wawrzak | 1D |
Wiktor | Bartoszek | 1F |
Olga | Pytlewska | 1F |
Wiktoria | Serafin | 2D |
Aleksandra | Kołomańska | 1F |
Konrad | Węgrzyn | 2E |
Grupa „N” | ||
Michał | Dudek | 3D |
Maja | Więckowska | 3C |
Wiktoria | Mikus | 3B |
Aleksandra | Skrzypek | 2D |
Olga | Siwiec | 2D |
Patrycja | Dudek | 1F |