Państwa, Miasta – terminarz i podział na grupy w II rundzie

Za nami I runda rozgrywek. Czas przejść do II etapu, zostanie on rozegrany 4 marca 2016 r. o godzinie  10:35 (czwarta godzina lekcyjna) w sali nr 20. Podział na grupy został dokonany na podstawie wyników I rundy. Uczniowie zostali uszeregowani według ilości zdobytych punktów a później odpowiednio podzieleni.

Państwa, Miasta

Regulamin

  1. Państwa, Miasta jest to gra towarzyska polegająca na wyszukiwaniu słów z różnych dziedzin rozpoczynających się na daną literę. Państwa, Miasta to kultowa gra, w którą na kartkach papieru grały całe pokolenia.
  1. Rundy i terminarz.

I runda (eliminacje) 19 lutego 2016 r. w godz. 1035 – 1215 (na czwartej i piątej godzinie lekcyjnej), sala 20 i 36.

II etap 4 marca 2016 r. godz. 1035 (czwarta godzina lekcyjna), sala 20.

III etap (finał) 18 marca 2016 r. godz. 1035 (czwarta godzina lekcyjna), sala 20.

  1. Uczniowie zgłaszają chęć uczestnictwa w turnieju nauczycielom geografii do 5 lutego 2016 r.
  1. Turniej rozgrywany będzie w formule „open” tzn. bez podziału na roczniki.
  1. W każdej rundzie obowiązywać będą nieco inne reguły wraz ze zwiększającym się poziomem trudności.
  1. Kategorie.
  2. a) I runda – eliminacje.

Każdy z graczy ma do uzupełnienia tabelkę z 6 kolumnami (kategoriami) zatytułowanymi: państwo, miasto, zwierzę, roślina, rzecz, imię.

  1. b) II runda.

Oprócz obowiązkowych kategorii: państwo i miasto, reszta kategorii będzie dolosowywana w sumie do 8 kolumn. Dolosowanie odbędzie się z poniższych kategorii:

– stolica;

– zwierzę;

– roślina;

– góry, szczyt lub wulkan;

– rzeka;

– rzecz;

– samochód;

– imię;

– zawód.

  1. c) III runda – finał.

Oprócz obowiązkowych kategorii: państwo, miasto polskie, miasto zagraniczne, reszta kategorii będzie dolosowywana w sumie do 10 kolumn. Dolosowanie odbędzie się z poniższych kategorii:

– stolica;

– zwierzę;

– roślina;

– góry, szczyt lub wulkan;

– rzeka;

– rzecz,

– jezioro;

– wyspa lub archipelag wysp;

– samochód;

– imię;

– zawód.

  1. Litery.

Rozgrywka rozpoczyna się od wylosowania przez jednego z graczy litery alfabetu. Losowanie będzie odbywać się przez rzut kostką. Z losowania wyłączone są takie litery jak: Ą, Ę, Ń, Ó, Ź, Ż, Ś, Ć, Q, V, X, Y. W I rundzie litery nie mogą się powtórzyć. W II i III rundzie litery mogą się powtarzać, w takim przypadku gracz musi wpisać inne hasło, niż to które wpisał we wcześniejszej turze.

  1. Rozgrywka.

Od momentu wylosowania litery wszyscy gracze zaczynają wpisywać WYRAŹNYMI LITERAMI do swoich tabelek, słowa zaczynające się na wylosowaną literę – do każdej kolumny tabelki po jednym słowie, pasującym do danej kategorii. Nie będzie można wykonywać ŻADNYCH SKREŚLEŃ. W przypadku pojawienia się skreślenia punkty za dane hasło nie będą przyznane.

  1. Czas i tury.

Wpisywanie słów kończy się:

  1. a) I runda – po 60 sekundach, (6 tur);
  2. b) II runda – po 80 sekundach, (8 tur);
  3. c) III runda – po 100 sekundach, (10 tur).
  1. Zliczanie punktów.

Po tym czasie Nauczyciel przy każdym wpisie ucznia stawia parafkę, co ma wykluczyć próbę oszustwa poprzez dopisanie hasła w późniejszym czasie. Kolejne tury przebiegać będą w ten sam sposób. Zliczanie punktów odbędzie się po ostatniej turze przez nauczycieli.

  1. Zasady zliczania punktów.

Zliczanie punktów odbywa się wg poniższych zasad:

– jeżeli gracz wpisał inne słowo niż pozostali dostaje 10 pkt,

– jeżeli gracz wpisał słowo, które powtarza się u innych uczniów dostaje 5 pkt,

– jeżeli gracz nie wpisał poprawnego wyrazu dostaje 0 pkt,

– jeżeli gracz nic nie wpisał dostaje 0 pkt, a jednocześnie innym graczom zwiększa się liczba punktów o 10 (za każdego gracza).

  1. Wątpliwości.

W czasie gry w niektórych kategoriach mogą pojawić się pewne nieporozumienia i tak:

– samochód (kategoria rozumiana jako marka a nie model np. litera „F”, ford – dobrze, fiesta – źle);

– zawód (do tej kategorii nie wliczamy sportowców np. litera „P”, piekarz – dobrze, piłkarz – źle);

– rzecz (do tej kategorii nie wliczamy: miejsc, potraw, części ciała, czy pierwiastków) np. litera „Z”, zegarek – dobrze, złomowisko – źle, zalewajka – źle, ząb – źle, złoto – źle).

  1. Awans i zwycięzca.

W I etapie weźmie udział 77 uczniów, podzielonych na 11 siedmioosobowych grup. Do II etapu z każdej grupy awansuje dwóch uczniów z najlepszymi wynikami (22 osoby) + 2 z najlepszymi wynikami z miejsc 3 i 4 (tzw. lucky loser), co da 24 graczy w II etapie, którzy utworzą 4 grupy sześcioosobowe. Do III etapu (finału) awansuje zwycięzca z każdej grupy (4 osoby) + 2 z najlepszymi wynikami z miejsc 2 i 3. W sumie w finale będzie 6 uczestników. Wygrywa ten, kto w finale uzbiera najwięcej punktów.

Grupa „L”  
Weronika Kozieł 3B
Jakub Lech 1A
Agata Jędrzejewska 2C
Jakub Wojtusik 2B
Jakub Bekier 1A
Aleksandra Zasadowska 1D
Grupa „Ł”  
Dominika Sajkiewicz 3E
Patrycja Ksel 1F
Mateusz Liszka 3A
Mateusz Kuziel 2D
Natalia Szmidt 3C
Przemysław Poniewierski 3E
Grupa „M”  
Olga Wawrzak 1D
Wiktor Bartoszek 1F
Olga Pytlewska 1F
Wiktoria Serafin 2D
Aleksandra Kołomańska 1F
Konrad Węgrzyn 2E
Grupa „N”  
Michał Dudek 3D
Maja Więckowska 3C
Wiktoria Mikus 3B
Aleksandra Skrzypek 2D
Olga Siwiec 2D
Patrycja Dudek 1F
Skip to content