Debata wyborcza
W piątek 21 września po raz pierwszy odbyła się w naszej szkole Debata Wyborcza. Została ona zorganizowana przez Opiekuna Samorządu Uczniowskiego.
W debacie wzięli udział wszyscy kandydaci do SU.
Debatę Wyborczą poprowadziła pani Agnieszka Długosz-Rzepka. Kandydaci zaprezentowali programy wyborcze i przedstawili swoje propozycje zmian w funkcjonowaniu szkoły. Następnie odpowiadali na zadawane przez uczniów pytania. W debacie uczestniczyli przedstawiciele Samorządów Klasowych.
Regulamin debaty pt. ,, Dlaczego jestem najlepszym kandydatem na przewodniczącego szkoły”
Organizatorzy debaty:
Opiekunowie samorządu szkolnego.
Uczestnicy debaty:
Opiekunowie samorządu, kandydaci na przewodniczącego szkoły, przedstawiciele klas (2 osoby z samorządu klasowego)
Cele debaty:
– Kształtowanie umiejętności publicznego występowania i wygłaszania niezależnych opinii
– Uświadomienie uczniom, że demokracja funkcjonuje dzięki zasadzie reprezentacji
– Promowanie i podkreślanie znaczenia demokracji w różnych dziedzinach życia
Zasady debaty:
– Jedna osoba mówi reszta słucha
– Krytykujemy wypowiedzi nie osobę
– Nie traktujemy krytyki osobiście
– Szanujemy siebie nawzajem
– Mówimy krótko i na temat
Miejsce i czas trwania debaty:
Sala teatralna; godzina lekcyjna
Przebieg debaty:
– Wprowadzenie do debaty przez prowadzącego
– Prezentacja kandydatów na przewodniczącego szkoły zgodnie z ustaloną wcześniej kolejnością wystąpień
– Obszary dyskusji:
- Ochrona i wsparcie dla uczniów
- Organizacja życia szkolnego. Imprezy i akcje na terenie szkoły
- Współpraca samorządu szkoły z dyrekcją, nauczycielami i samorządami klasowymi.
- Jaki powinien być przedstawiciel samorządu szkolnego?
Pytania do kandydatów ze strony uczestników:
- Pytania przygotowują uczniowie na lekcjach wychowawczych.
- Z każdej klasy mogą być zadane maksymalnie trzy pytania.
- Kandydaci mają 2 minuty na udzielenie odpowiedzi
– Każdy kandydat będzie miał możliwość zadania pytania kontrkandydatowi
Podsumowanie debaty:
– Sprawozdanie w formie elektronicznej na szkolnych stronach internetowych.